Athena IT-Group

IT-Outsourcing case story - Dividan

”Det er super for os som nystartet firma”

”Vi skulle have en løsning her og nu. Jeg ringede til Athena IT-Group, og jeg tror der gik en dag, så var det oppe og køre med alle Office programmer og det hele, så det var helt verdensklasse.” siger Lars Poulsen, ansvarlig for salg og marketing hos Dividan i Odense.

I 2010 stod den nystartede virksomhed og skulle have dét med IT på plads. Der var behov for en løsning, der skulle være klar med det samme og ikke krævede en kæmpe investering.

Her valgte Dividan at outsource deres IT til Athena IT-Group, så de ikke selv skulle bruge kræfter på IT-delen. Som nystartet virksomhed er der jo masser af ting der skal tages stilling til, og kræfterne skal gerne bruges på at lave forretning – ikke på at lave IT.


”Vi tænder, og så virker det”

”Vores mail må simpelthen ikke være nede, det hele skal køre. Vi har som regel 2-3 dage at føre en ordre igennem og 95 % af kommunikationen med kunderne er igennem e-mail. Det kræver at systemerne virker hele tiden, og der har vi ikke været udsat for nogen som helst problemer - det har været helt super.”

Virksomheden fik en platform stillet til rådighed med Microsoft Office, Exchange, antivirus og antispam samt Dynamics NAV ERP-system.


Athena sørger for alt det kedelige

”Det er skønt ikke at skulle bruge ressourcer internt på en serverløsning. Det ville vi ikke kunne, så det spiller jo 100 %. Havde man sin egen server og skulle have en ny bruger på, skulle man prioritere licenser og finde ud af hvad der skulle installeres, så det er en fed måde at gøre det på. Man skal heller ikke spekulere på at sætte klienten op til at hente mails – det er jo helt vildt nemt,” fastslår Lars Poulsen.

Medarbejderne benytter sig også af muligheden for at arbejde hjemmefra. De logger på serveren og får deres eget skrivebord, som sad de på kontoret. Alle dokumenter, e-mails og filer er tilgængelige. Og at det hele ligger ét sted på en server hos Athena IT-Group - betyder også at Lars ikke skal spekulere på, om der er mistede data, hvis en bærbar bliver stjålet eller en pc går ned.

Athena IT-Group sørger for det kedelige med opdateringer og backup, så det skal han ikke spekulere på.


”Jeg har aldrig ventet mere end 5 min på at få support”

Og så er det vigtigt med hurtig og effektiv support når man er afhængig af sine systemer – og hvem er ikke det. ”Tilgængelighed for support oplever vi som noget helt unikt. Jeg har aldrig ventet mere end 5 min. på at få support. Det giver en kæmpestor tryghed.” slutter Lars Poulsen